راه نو

۱۳۸۸ شهریور ۳۰, دوشنبه

دستگيري فرزندان اصلاح طلب

در هفته گذشته تعدادي از فرزندان اعضاي مشاركت مانند محسن ميردامادي، احمد شيرزاد و محمد نعيمي‌پور بازداشت شدند. در كنار اين ها تعدادي از افرادي كه در رسانه‌ها و سايت‌هاي اصلاح طلب كار مي‌كردند نيز بازداشت شدند. در عين حال از گوشه و كنار خبرهايي مبني بر مذاكره و مصالحه و نرمش از سوي جناح مقابل شنيده شد كه اين حرف‌ها در مقابل دستگيري‌ها متناقض است.
پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست جمهوري دهم، سايت‌ها و روزنامه‌هاي اصلاح طلب با سانسور شديد مواجه شدند و عملا امكانات رسانه‌‌اي اين جناح از بين رفت و از طرفي اگر موسوي و كروبي خود مستقيما قصد داشتند كه هر پيامي را مانند راهپيمايي و نافرماني مدني را به اطلاع هواداران خود برسانند، هزينه‌هاي زيادي بر آن‌ها تحميل مي‌شد. بنابراين دو سايت
جرس و موج سبز آزادي از سوي هواداران راه افتاد و مسووليت انتقال پيام را از رهبري سبزها به بدنه را به عهده گرفت. اين دو سايت در عين اطلاع رساني، وظيفه توليد محتوا را نيز تا به حال عهده داشته‌اند و الحق هم به خوبي در اين فضاي سانسور و اختناق توانسته‌اند كار كنند.
جناح اقتدارگرا در اين مدت سعي كرده است با محدود كردن ارتباطات مانند پيامك، شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اينترنت و ... تلاش كند تا اطلاع رساني را محدود كند، حتي تا جايي پيش رفته است كه به روزنامه‌ها ابلاغ كرده است خبري در مورد كروبي و موسوي منتشر نكنند. در اين مدت هم سعي زيادي شده است تا اين سايت‌ها از كار بيفتند يا مسوولان آن‌ها را دستگير كنند. اولين سايت كه از دور خارج شد، سايت نوروز بود كه با افشاگري ر خصوص قبرهاي مخفي مشكلات زيادي براي اقتدارگرايان ايجاد كرد اما اقتدارگرايان با تيم سايبري خود توانستند اين سايت را از كار بيندازند. اما اين تيم سايبري هنوز نتوانسته است كه دو سايت موج سبز آزادي و جرس را از دور خارج كند و در اين مدت هم تلاش كرده است كه تا جايي كه مي‌تواند اين سايت ها را از كار بيندازد و اگر نتوانست دست‌اندركاران سايت را شناسايي كند كه عملا اين موضوع هم به بن‌بست خورده است. حال به سوال اول برگرديم كه چرا فرزندان اصلاح‌طلبان بازداشت شده‌اند؟ پاسخ در اين است كه به نظر نمي‌رسد اين فرزندان به دليل فشار بر پدران دستگير شده‌اند. چون اگر قرار بود در اين مدت چيزي گير آقايان بيايد تابحال به دست آمده بود. از سوي ديگر به دليل اين كه اين فرزندان را با خبرنگاران و اصحاب رسانه و سايت اصلاح‌طلب دستگير كرده‌اند، به نظر نمي‌رسد كه موضوع به دليل فشارها باشد و قصد آن‌ها، پيدا كردن مسوولان سايت‌هاي سبز است. چون حدس اقتدارگرايان اين است كه عطف به سوابق كارهاي قبلي اين فرزندان، سرنخ اين سايت‌هاي سبز در اختيار آن‌هاست و با بازجويي و اعترافات آن‌ها مي‌توان به راز سايت‌هاي سبز پي برد!

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی